من و زندگیم

حسبی الله و نعم الوکیل

من و زندگیم

حسبی الله و نعم الوکیل

افوض امری الی الله ان الله بصیربالعباد

راه شاد زیستن همه ی ما آدما میتونه در همین جمله باشه...

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
نویسندگان

لعنت به شیطان!!!

دوشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ



رودی که می خشکد در او سودای طغیان نیست

دور از تو حتی گریه کردن کاری آسان نیست

دارم به دوری از تو عادت می کنم کم کم

هر کس به دردی خو کند در فکر درمان نیست


وقتی عزیزی نیسـت تا باشد خریدارت

فرقی میان قصر مصر و چاه کنعان نیست


مانده ست بر دیوار قاب عکس تو هر چند

تندیسی از آقامحمدخان به کرمان نیست

خوارزم بعد از حمله ی چنگیز خان حتی

اندازه ی من بعدِ دیدار تو ویران نیست


همواره مفهوم عنایت نیسـت لبخندت

گاهی به غیر از سیل، دستآورد باران نیست

در بستر سیلاب وقتی خانه می سازی

روزی اگر ویران شود تقصیر طـوفان نیست


وقتی که نان کدخدا در دست میراب است

جایی برای رحم او بر زیردستان نیست

راه خودت را کج نکن با دیدنم از دور

آهوی وحشی از پلنـگ اینسان گریزان نیست

می گردی و چشمم به دنبــــال تو می گردد

خورشید از چشم زمین یک لحظه پنهان نیست

چشمم به گیلاس لبت وقتی که می افتد

دیگر زبان را جرأت "لعنت به شیطان" نیست


تو لطف شیطانی به آدم، سیب گندمگون

شیطان همیشه در پی اغوای انسان نیست


گیسو بیفشان بید نامجنون من در باد

بی گرده افشانی گلی پابند گلدان نیست

شاید جنون زیباترین عقل جهان باشد

هر کس که دیوانه ست، الزاما پریشان نیست

هر چند خاموشم ولی هرگز مپنداری

آتشفشان خفته دیگر فکر طغیان نیست


من عاشقم حتی اگر شاعر نمی بودم

اما بدون عشق، شاعر بودن آسان نیست

اصغر عظیمی مهر


قسمتهایی که تو شعرها با رنگ آبی هست بیشتر به دلم نشسته و ربط داره به حالم.و قسمتهایی که آبی هست و نوشتنم فرق داره خیلی بیشتر به دلم نشسته:)


  • ستاره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی